William Hill var finalist i fem kategorier och tog hem inte mindre än tre av utmärkelserna som belönar enastående framgångar, uppfinningsrikedom, förnyelse och hårt arbete i bettingbranschens framkant under det gångna året.
De tre priserna var: ÅRETS SPELBUTIKSCHEF, som gick till Jane Noble, chef för William Hills spelbutik i Darlington. Det var andra året i rad som William Hill vann denna utmärkelse som förra året gick till Bambos Charalambous från Hills spelbutik på Londons Edgware Road, som var finalist också detta år. ÅRETS BUTIKSKEDJA, för kedjor med mer än 20 spelbutiker. William Hill vann titeln för att konsekvent ha upprätthållit varumärkets identitet och introducerat innovationer som WHTV och All Time Champions Series med virtuella lopp, som försärkt spelupplevelsen för kunderna. ÅRETS BOOKMAKER, den yppersta hyllningen gick också den till William Hill för att ha demonstrerat ”all-round excellence” under hela föregående år. Företaget var också i finalen för Årets mest Kreativa Marknadsföringskampanj och Årets Bästa Bettingföretag på Nätet.
RALPH TOPPING, William Hills VD kommenterar: – Det var en stolt kväll för William Hill. Jag är särskilt stolt över Jane Noble och Bambos Charalambous som de senaste två åren utnämnts till Bästa Spelbutikschef. Men belöningarna är också en hyllning till den erfarenhet, kunskap och dedikation som alla våra 16 000 medarbetare som dagligen förser våra kunder med branshens bästa kundservice.
– 2009 var ett utmanande år och jag kunde inte vara mer stolt över vad de åstadkommit. Utmärkelserna är ett erkännande av det faktum att William Hill höjer ribban för branschen som helhet.