Redan första dagen då den finska sidan Bingohoune.com som första klient hos det svenska företaget Entraction, kopplades upp på deras nya nätverk stod det klart att projektet skulle bli en succé. Entraction har tillkännagivit att de redan under haft över 10,000 spelare. Med denna raket start har de till och med överträffat många etablerade konkurrenter
Entractions Vd, Peter Åström, har sagt att Bingohoune bara är de första. De har redan tecknat avtal med flera andra partnersajter. Han uttrycker även att starkt förtroende för marknaden för bingo, men ser det framförallt som en språngbräda som ska göra Entraction till en starkare leverantör av online spel.
Bingo är ett av de snabbast expanderande spelen online. Till skillnad från många andra online spel så är gemenskapen med de andra spelarna väldigt viktig för bingospelare. Även på denna punkt har Entraction lyckats, det var stor aktivitet i det finskspråkiga chatt rum som existerar parallellt med själva spelandet. Förutom spelsidor så har även flertalet relaterade sidor öppnat för att guida dig och för spelare att diskutera de olika sidorna. Tydligt är att gemenskapen från bingohallarna nu gör sin entré på internet på alvar.
Det är tydligt att det finns en stor marknad för bingo online då det under året kommit flera konkurerande tjänster. Inte minst så lanserade Svenska Spel sin tjänst under året och de mer etablerade sidor har intensifierat sin marknadsföring. Bingohoune har sagt att de kommer att ta hjälp av folkkära finska artister för att marknadsföra sig och på så sätt komma in i de finska folkhemmen. Andra sidor använder metoder så som att bjuda på pizza eller att kombinera spel och shopping.